Хүүхдийн өсөлт хөгжилтөнд тустай 10 хүнсний бүтээгдэхүүн

0
321

Хүний өсөлт генийн түвшинд программчлагдсан байдаг. Буруу хооллолт, ямар нэгэн хүнс тэжээлийн бодисын дутагдлаас болоод байх ёстой хэмжээнээсээ намхан болох нь бий. Хүүхэд сайн өсөхийн тулд зөв бас тэнцвэртэй хооллох ёстой. Бид та бүхэнд өсөлтийн явцад нөлөөлдөг үндсэн 10 хүнсний бүтээгдэхүүнийг танилцуулж байна.

1. Овьёос

Овъёосны кашийг өглөөд идэх нь хүний бие организмыг ашигтай микро-элементүүдээр хангана. Учир нь овъёос кали, магни, фосфор, йод, фтор, цайр, төмөр, хром, А, В, Е, К-гийн төрлийн витаминуудаар баялаг. Энэ бүх бодисууд яс болон булчингийн эдийн хөгжилд хувь нэмрээ оруулдаг байна.

2. Шош

Шош бол ургамлын гаралтай уураг, В-гийн төрлийн амин дэм, булчин, ясны идэвхитэй өсөлтөнд нөлөөлөх микро-элементүүдийн эх үүсвэр юм.

3. Гадил жимс

Гадил бол калийн хамгийн сайн эх үүсвэрүүдийн нэг. Энэ юу гэсэн үг вэ гэвэл өдөр бүр гадил идсэнээр таны хүүхэд сайн өсөх болно гэсэн үг юм. Гадилыг шууд болон кашанд хийж идэж болно. Эсвэл сүүг гадилтай хамт миксердээд хүүхдэдээ уулгаж бас болно.

4. Үхрийн мах

Үхрийн маханд бусад төрлийн махнуудыг бодвол уураг, төмөр, цайр хамаагүй их агуулагддаг. Дээр дурьдсан уг бодисууд хүүхдийн өсөлтөнд онцгой үүрэгтэй. Түүнчлэн үхрийн мах В12 амин дэмээр баялаг.

5. Далайн гаралтай бүтээгдэхүүнүүд

Далайн гаралтай бүтээгдэхүүнүүд бол өндөр чанартай уургийн эх үүсвэр. Дээрээс нь В12 амин дэм тархины үйл ажиллагааг сайжруулдаг. Дуртай далайн бүтээгдэхүүнүүдээ шөнө идвэл тохиромжтой. Учир нь үхрийн мах уураг ихээр, нүүрс ус бага агуулдаг. Ингэснээр хүүхдэд өсөлтийн гормон унтаж байхад нь ялгарна гэсэн үг юм.

6. Тахианы өндөг

Тахианы өндөг бол чанартай уураг ба Д амин дэмийн эх үүсвэр. Хэрвээ таны хүүхэд хэвийн өсөөсэй гэж хүсч байгаа бол та байнга өндөг өгөөрэй. Чанасан өндөг хүүхдийн биед бүрэн шингэдэг.

7. Аарц, ээдэм

Аарц ээдэм бол амархан шингэдэг уургийн эх үүсвэр. Иймээс аарц, ээдэм хүүхдийн хоолны цэсэнд заавал байх ёстой. Ээдэм, аарц провитаминаар баялаг бөгөөд провитамин нь нарны гэрлийн нөлөөгөөр хүний биед Д амин дэм болон хувирдаг байна. Д витамин нь кальци, фосфорын солилцоонд идэвхитэй оролцдог ба энэ нь хүүхдийн яс, шүдний байдалд эерэгээр нөлөөлнө.

8. Зөгийн бал

Аарц ээдэм бол амархан шингэдэг уургийн эх үүсвэр. Иймээс аарц, ээдэм хүүхдийн хоолны цэсэнд заавал байх ёстой. Ээдэм, аарц провитаминаар баялаг бөгөөд провитамин нь нарны гэрлийн нөлөөгөөр хүний биед Д амин дэм болон хувирдаг байна. Д витамин нь кальци, фосфорын солилцоонд идэвхитэй оролцдог ба энэ нь хүүхдийн яс, шүдний байдалд эерэгээр нөлөөлнө.

9. Хушга

Хушганы ашигтай талуудын талаар, тухайлбал хушганы бие организмын хөгжил болон өсөлтөнд сайнаар нөлөөлдөг талаар Гиппократын үеэс мэддэг байсан байна. Жишээ нь, эрэгтэй хүүхдүүд болон залууст өглөө бүр самрын сүү уухыг зөвлөдөг байжээ.

Самрын сүүг дараах жороор бэлддэг. 10 ширхэг хушганы чөмгийг жижиглэж нунтаглаад дээрээс нь 100 гр буцалсан хүйтэн ус хийнэ. 2 цагаас багагүй хугацаанд хандалж байлгах ба дараа нь шүүгээд 2 цайны халбага зөгийн бал нэмнэ.

10. Алим

Хүүхдийн хэвийн өсөлт, хөгжилд алим чухал. Алим кали, магни, кальци, бэта-каротин, В-гийн төрлийн амин дэм болон ясны бат бөх чанарыг нэмэгдүүлдэг бусад ашигтай бодисуудаар баялаг.

Үүнээс гадна зөвхөн алиманд л бор, флавонид флоризин агуулагддаг. Эдгээр нь ясыг бэхжүүлдэг. Иймээс алимыг хүүхдийн идэвхитэй өсөлтийн үед нь заавал өгөх хэрэгтэй.

ХАРИУ ҮЛДЭЭХ

Сэтгэгдэл оруулна уу!
Энд нэрээ оруулна уу