Өдөрт ганц ширхэг өндөг идсэнээр та зүрх судасны өвчлөлөөс хол байх болно

0
29

Ахмад настнуудын тархинд ц ус ха рвах эрсдлийг 12% бууруулахад өдөрт нэг л өндөг л идэхэд хангалттай аж. Үүнийг Америкийн эрдэмтдийн явуулсан судалгааны үр дүн харуулжээ. Судлаачдын тэмдэглэснээр өндөг нь эсэд хүчилтөрөгчийн даралтын түвшинг бууруулж, үрэ вслийн процессыг дара нгуй лдаг антиоксидант агуулдаг аж.

Нэмж дурдахад өндөг нь судасны даралтыг бууруулдаг уургийн маш сайн эх үүсвэр юм. Эрдэмтэд зүрх, судасны эрүүл мэндэд янз бүрийн хоол хүнс, түүний дотор өндөгний нөлөөнд үзүүлэх долоон судалгааны дүн шинжилгээний үр дүнд үндэслэн дүгнэлт хийжээ.

Өндөгний хэрэглээ нь зөвхөн тархинд ц ус ха рвах магадлалыг бууруулахаас гадна зүрхний титэм суд асны өв чин үүсэх эрсдлийг 3-10% -иар бууруулдаг аж. Өндөгний шар нь холестерин их хэмжээгээр агуулдаг. Гэхдээ хүнсний болон цусан дахь холестерин нь хоёр өөр зүйл юм.

Өндөг нь агуулгын хувьд хамгийн тэжээллэг хоол хүнсний нэг юм. Өндгөнд маш их уураг, A, D, B, B12 витаминууд, мөн хараа бэхжүүлэхэд тусалдаг лютеин, зеаксантин агуулдаг аж.

Гэхдээ саяхны нэгэн судалгаагаар өндөг нь элэгэнд бага нягтралтай липопротеин нийлэгжилтийг зогсоож, өндөр агууламжтай бо дис үйлдвэрлэхэд хувь нэмэр оруулдаг болох нь тогтоогджээ. Нягтралын липопротеин – судас, зүрхний эрүүл мэндэд эерэгээр нөлөөлдөг ашигтай холестерол.

Зүрхний эрүүл мэндийг эрүүл байлгахын тулд эрдэмтэд Газар дундын тэнгисийн хоолны дэглэмийг баримтлахыг зөвлөж байна.Үүнд: бага өөх тос, төрөл бүрийн үр тариа, загас, тахианы мах багатай хүнсний ногоо, жимс жимсгэнэ, самар, сүүн бүтээгдэхүүн.

ХАРИУ ҮЛДЭЭХ

Сэтгэгдэл оруулна уу!
Энд нэрээ оруулна уу