Өвлийн хямралыг даван туулах 7 арга

0
426

Өвлийн улиралд ид шид нь агаарт байдаг – гэхдээ хүн бүрт тохирохгүй. Хэрэв та гэртээ га цсан, ууртай, ядарсан бол өвлийн сэтгэлийн хя мралд нэрвэгдсэн байх магадлалтай. Хүйтэн температур нь биднийг бүтээмж багатай, эрч хүч багатай байхад хүргэдэг.

Үүний үр дүнд бид стресст орж, ямар ч зүйлийг хийх хүсэл эрмэлзэлгүй болдог. Гэхдээ санаа зовох хэрэггүй,бид өвлийн хя мралаас урьдчилан сэргийлэх хэдэн аргыг энд орууллаа.

Цэнхэр гэрлийг багасгах

Цэнхэр гэрлээс болж таны циркадын хэмнэл (унтах/сэрэх мөчлөг) замбараагүй болдог. Гэрэлд удаан хугацаагаар байх үед таны мелатонин ялгаралт удааширдаг. Хэрэв та унтахаасаа өмнө утсан дээрээ наалдсан бол та ядарсан, сэрүүн мэдрэмж төрөх болно.

Цэнхэр гэрлийг таны утас, компьютер, зурагт, тэр ч байтугай гэм хо ргүй цахим уншигч гэх мэт хэрэгслүүдээс олж болно. Унтахаасаа дор хаяж нэг цагийн өмнө технологио өөрөөсөө холдуулж тавиарай.

Ямар ч шалтгаангүйгээр хувцасла

Өөрийнхөө таагүй байдлыг мэдэрч байхдаа өөртөө анхаарал тавихгүй байх нь хүмүүсийн гаргадаг нийтлэг алдаа юм. Зөвхөн сэтгэлийн хя мралд ороод зогсохгүй эмх замбараагүй байдал мэдрэгддэг. Үнэхээр дуртай гоё хувцасаа сонгоод, арьс арчилгааны дасгал хийж, үсээ янзлаарай. Өөртөө анхаарал тавих уг зан үйлийн төгсгөлд та өдөр хоногийг өнгөрөөх хүсэл эрмэлзэлтэй болно.

Галзуу юм шиг бүжиглэ

Хэрэв та сэтгэл хөдлөлөө үгээр тодорхойлж чадахгүй бол үүнийг хөдөлгөөнөөр хий. Та дасгал хийж, сэтгэлийн хөдөлгөөнөө дээшлүүл. Бүжиглэх нь сэтгэлийн хя мралыг арилгахад тусалдаг эндорфин (аз жаргалтай даавар) ялгаруулдаг. Түүнээс гадна бүжиглэх нь уйтгартай ажлын дундуурх сайхан завсарлага болно.

Алсын хараатай самбар үүсгэх

Алсын хараатай самбар нь үндсэндээ зураг, текст эсвэл зургаас бүрдсэн эвлүүлэг юм. Энэ нь мөрөөдлөө биелүүлэх өдөр тутмын сэдэл болж өгдөг. Уг самбар нь энэ амьдралаас юу хүсч байгаагаа ойлгоход тусална. Зөвхөн гэрэл гэгээтэй ирээдүй, амжилтынхаа тухай бодох нь таны сэтгэлийг баясгаж чадна.

Та ажлын эсвэл өрөөнийхөө орон зай, орчингоо цэгцэлж цэвэрлэ

Таны ажлын замбараагүй орон зай, орчин нь таны ядаргааны ерөнхий мэдрэмжийг нэмэгдүүлдэг. Дор хаяж 5 минутын турш таймераа тохируулаад аль хэсгийг цэвэрлэхээ шийдээрэй. Энэ нь ширээ, тэр ч байтугай таны ор байж болно.

Олон нийтийн мэдээллийн хэрэгслээс завсарлага аваарай

Хүн бүрийн “төгс” амьдралыг онлайнаар харах, ялангуяа сэтгэл санаагаар унах нь  урам хугарах процессийг нэмэгдүүлдэг. Асуудлыг хурууныхаа өндгөөр шийдэж болно: танд таагүй сэтгэгдэл төрүүлдэг олон нийтийн мэдээллийн хэрэгслийг ус тгахад л хангалттай. Шинжлэх ухаан хүртэл үүнийг баталгаажуулж чадна – сошиал медиад өртөж буй хүмүүс ганцаардаж, илүү их сэтгэлээр унасан байдаг байна.

Гэрээсээ гар

Төгсгөлгүй Netflix марафоны өөр хувилбар бий болгохын тулд цэвэр агаарт гарч үзээрэй. Нарны гэрэл багасч мелатонин их хэмжээгээр ялгардаг нь шинжлэх ухаанаар нотлогдсон байдаг. Товчхондоо энэ нь өвлийн хя мралыг үүсгэдэг зүйл юм. Тийм болохоор гэрээсээ гарч, хэсэгхэн зуур ч гэсэн агаар амьсгалах хэрэгтэй.

ХАРИУ ҮЛДЭЭХ

Сэтгэгдэл оруулна уу!
Энд нэрээ оруулна уу