Ядаргаа сульдааг арилгах хоол хүнс

0
555

Эрч хүчээ сайжруулахын тулд бид юу идэх хэрэгтэй вэ? Танд эрүүл сонголт олон байгаа. Калориор хангах шинж чанараараа бүх хоол хүнс эрчим хүчээр хангадаг. Гэхдээ зарим нь эрчим хүч үйлдвэрлэх бодисын солилцооны процессыг агуулсан тэжээллэг чанараас өндөр байдаг.

Ядаргаа тайлах тэжээллэг бодисууд

Эрүүл, эрч хүчийг мэдрэхийн тулд танд тодорхой шим тэжээл хэрэгтэй. Энэ нь кофеин шиг сэргээгч бодисууд биш, харин таны бие үүнийг эсийн түвшинд энерги гарган авахад ашигладагтай холбоотой юм. Эдгээр энерги үүсгэдэг шим тэжээлийн заримаас дурдвал: В витамин, Карнитин, CoQ10, Креатин, Төмөр, Магни, Уураг, Кали

Ядаргаа сульдаатай тэ мцэж байх үедээ та хоол хүнсний нүүрс ус болон уургийг харж үзэх хэрэгтэй. Чихэрлэг хоол хүнс, үр тарианаас гаралтай нүүрс ус нь танд хурдан эрч хүч өгдөг боловч эргээд эрч хүчгүй болох магадлал нь өндөр байдаг. Нөгөө талаар уураг болон дээр дурьдсан бусад тэжээллэг чанарууд нь тэсвэр тэвчээртэй болоход удаан үргэлжлэх энерги болдог.

Хамгийн сайн зүйл бол нүүрс усыг эдгээр тэжээлтэй хослуулах явдал юм. Ингэснээр та нүүрсустөрөгчөө ша тааж дууссаны дараа нойрондоо автахын оронд удаан хугацаанд үргэлжлүүлж чадна.

Уураг: Амьтны гаралтай

Мах, загас, өндөг, цагаан идээ нь уургийн сайн эх үүсвэр юм. Энэ ангилалд багтсан бүх хоолонд уураг агуулагддаг. Үхэр, гахай, шувуун мах нь CoQ10, төмөр, карнитин, В витамин, магни, креатин, кали зэргээр бас хангаж чаддаг. Загас, далайн хоолонд магнийн кали, CoQ10, креатин, В витамин агуулагддаг.  Харин өндгөнд CoQ10, В витамин, сүү, сүүн бүтээгдэхүүнд В витамин, магни агуулагддаг.

Хэрэв та жи рэмсэн бол, зү рх су дасны өв чтэй эсвэл зү рх су дасны өв чинд нэрвэгдэх эрсдэлтэй бол хоол хүнсэндээ аль төрлийн мах, загасыг хамгийн сайн оруулах талаар эмчтэй заавал ярилцаарай. Загасны мөнгөн усны бо хирдол, амьтны гаралтай бүтээгдэхүүний эрүүл өөхний агууламж зэрэгт хоолны дэглэмийг хянах шаардлагатай болж магадгүй юм.

Уураг: Амьтны гаралтай бус

Хэрэв таны хоолны дэглэмд маш их мах, амьтны гаралтай бусад бүтээгдэхүүн ороогүй бол ядарч сульдахаас зай лсхийхийн тулд ургамлын гаралтай уургийн хэрэглээг нэмэгдүүлэх шаардлагатай болно. Амьтнаас гардаггүй уургийн эх үүсвэрт самар, үр, буурцаг орно. Эдгээр нь цагаан хоолтон, веган хоолтон, мөн мах идэхийг хязгаарладаг бусад хоолны дэглэм барьж байгаа хүмүүст онцгой ач холбогдолтой юм.

Махны нэгэн адил самар, үрэнд уурагнаас бусад тэжээллэг чанарууд байдаг бөгөөд энэ нь танд илүү их эрч хүч өгөхөд тусалдаг. Үүнд:

  • Бүйлс: Төмөр, магни, кали
  • Амарант (үр тариа): В аминдэм, магни, кали, уураг
  • Кешью: Магни, кали
  • Чиа үр: Магни, кали
  • Газрын самар: CoQ10, магни
  • Pistachio самар: CoQ10, төмөр, магни, кали
  • Хулууны үр: Магни, кали
  • Quinoa (үр тариа): Төмөр, магни, кали
  • Кунжутын үр: CoQ10, төмөр, магни, кали
  • Хушга: Төмөр, магни, кали

Шош, вандуй нь нүүрс ус, уураг болон бусад тэжээлээр хангадаг тул эрч хүчийг нэмэгдүүлэхэд тустай. Жишээлбэл, хар шош: төмөр, магни, кали; эдамаме: CoQ10, кали; шар буурцаг: CoQ10, төмөр, магни, кали

Уураг нь тэсвэр тэвчээрт тусалдаг бөгөөд нүүрс устай хослуулах нь танд нэн даруй, тогтвортой эрч хүч өгдөг гэдгийг санаарай.

Жимс

Жимс нь амин дэм, эрдэс бодисын маш сайн эх үүсвэр болж чаддаг бөгөөд үүнд таны бие махбодид энерги ялгаруулахад тусалдаг. Муудах эсвэл хатах тусам амин чухал тэжээллэг чанараа алдах тул шинэ, бүхэл бүтэн жимс хамгийн тохиромжтой. (Хатаасан жимс, жүүс нь шинэ жимснээс хамаагүй элсэн чихэр ихтэй байдаг.)

Ядаргаа тайлах жимсний тухайд зарим сайн сонголтууд: Алим: CoQ10, магни; Гадил: Магни, кали; Нэрс: Магни, кали, Хатаасан жимс: кали; Гожи жимс: Төмөр, кали; Cantaloupe: Магни, кали; Нимбэг: Магни, кали; Жүрж: CoQ10, магни, кали; Үзэм: Төмөр, магни, кали; Гүзээлзгэнэ: CoQ10, магни, кали

Жимс нь байгалийн сахар (нүүрс ус) ихээр агуулдаг тул дээр дурьдсаныг сонгох нь богино болон урт хугацааны энерги авахад тусална.

Хүнсний ногоо

Хүнсний ногоо нь энерги үүсгэдэг олон төрлийн тэжээллэг бодис агуулдаг бөгөөд зарим нь уураг бага хэмжээгээр өгдөг (гэхдээ мах, өндөг, цагаан идээ, самар, шош гэх мэт эх үүсвэрүүдээс бага хэмжээгээр агуулдаг). Эрчим хүчээр хангахад туслах хэд хэдэн зүйлийг энд оруулав.

Аспарагус: магни, кали, уураг; Авакоадос: кали, магни, уураг; Брокколи: CoQ10, магни, кали, уураг; Лууван: магни, кали; Цэцэгт байцаа: CoQ10, магни, кали; Бууцай: төмөр, магни, кали, уураг; Сквош: магни, кали, уураг; Амтат төмс: магни, кали, уураг

Жимсний нэгэн адил хүнсний ногоо нь нүүрс ус агуулдаг боловч ерөнхийдөө жимснээс бага байдаг.

Үр тариа

Үр тариа нь нүүрсустөрөгчийн эх үүсвэр бөгөөд хурдан энерги авахаас гадна тогтвортой энергийн зарим тэжээлийг өгдөг. Зарим сайн сонголтууд нь: Бор будаа: төмөр, магни, кали, уураг; Oatmeal: төмөр, магни, кали, уураг; Бүх улаан буудай: төмөр, магни, кали, уураг; Цагаан будаа: төмөр, магни, кали, уураг

Өглөөний цайны олон төрлийн үр тариа нь эдгээр үр тариа агуулдаг бөгөөд амин дэм, эрдэс бодисоор баяжуулсан тул ядаргаа тэмцэгчдийн сайн эх үүсвэр болдог.

Сүү орлуулагч

Алдартай сүүний орлуулагч нь байгалийн болон баяжуулах замаар эрчим хүч үйлдвэрлэдэг зарим тэжээллэг бодис агуулдаг. Энэ нь боловсруулалтын явцад алдагдсан бодис эсвэл ус эсвэл бусад орц найрлагаас болж алдагдсантай холбоотой юм.

Бүйлсний сүү: Калийн агууламж өндөр боловч бага хэмжээний төмөр, магни, уураг; Цагаан будааны сүү: Бага хэмжээний В витамин ба уураг; Шар буурцгийн сүү: Рибофлавин (В витамин), магни, уургийн дунд зэргийн хэмжээ; калийн өндөр түвшин

Эдгээр тэжээлийн яг хэмжээ нь брэнд, жороороо харилцан адилгүй байдаг бөгөөд зарим төрлийг бэхжүүлж, бусадтай харьцуулахад илүү их хэмжээгээр хангаж өгдөг. Чухам юу олж авахаа мэдэх хамгийн сайн арга бол шошгыг унших явдал юм.

Кофейны тухай 

Кофеин нь танд хурдан эрч хүч өгдөг боловч энэ нь сэргээш бөгөөд энэ нь таны эсийг тэжээхээс илүүтэйгээр таны биеийн үйл явцыг хурдасгадаг гэсэн үг юм. Энэ нь угаасаа муу зүйл биш, үнэн хэрэгтээ кофе, цай хоёулаа эрүүл мэндэд ямар нэгэн ашиг тустай байдаг.

Гэсэн хэдий ч кофеин нь зарим асуудал үүсгэдэг. Энэ нь таныг цо чирдуулж, нойргүйдэлд хүргэж болзошгүйг, ялангуяа их зүйл хийчихсэн эсвэл өдрийн орой хэрэглэвэл та мэднэ байх.

Үүн дээр фибромиалги, ар хаг яда ргааны си ндром гэх мэт эрчим хүчний үйлдвэрлэлийн сул дорой шинж чанар бүхий хүмүүст ялангуяа муу нөлөө үзүүлдэг. Эдгээр өв чний талаархи зарим шинжээчид кофеин болон бусад сэргээшийг хуурамч энерги өгч, улмаар бие махбодийг ердийнхөөсөө ч илүү хуурай болгодог.

 

ХАРИУ ҮЛДЭЭХ

Сэтгэгдэл оруулна уу!
Энд нэрээ оруулна уу