Онцгой нөхцөл байдалд таны амийг аврах 8 зөвлөгөө

0
684

Усанд сэлэх, ухаан алдах дөхөх, ойд төөрөх гэх мэт нөхцөл байдал бидний амьдралд тэр бүр тохиолддоггүй. Яаралтай тусламжийн тасагт хүмүүсийн 28.8% нь байнга ханддаг. Эрсдэлээ багасгахын тулд бид онцгой нөхцөл байдлын үед сандаралгүйгээр биеэ хэрхэн авч явахаа мэддэг байх хэрэгтэй.

1. Ухаан алдах

Юу болж байгааг ойр дотныхоо хэн нэгэнд хэлээд тусламж хүсч үзээрэй. Өөрийгөө хананд тулгаад аажмаар суухыг хичээ. Хөлөө өргөж хэвт, эсвэл өвдөгнийхөө завсраар толгойгоо доошлуул. Гүнзгий амьсгаа аваарай. Амаа хамхин хоёр удаа амьсгаа авч, дараа нь амьсгалаа гарга. Судлаачид энэ арга нь таны даралт болон зүрхний цохилтыг бууруулахад тусалдаг болохыг тогтоожээ.

2. Өндрөөс унах

Скайдайверийг дууриах хэрэгтэй. Таны цээж, толгой доошоо харсан байх ёстой. Гар, хөлөө сунгаж, 90 градусын өнцгөөр нугалах ёстой. Буух газрыг хайж олоорой. Таны уналт ойролцоогоор 150 тохой буюу түүнээс доош унасан тохиолдолд л аюулгүй байдаг. Газар цохих тулд биеэ босоо байрлалд оруулах хэрэгтэй. Толгойгоо гараараа түгжиж хамгаалаарай.

Хэрэв та уулнаас унаж байгаа бол эдгээр жижиг зөвлөмжүүд нь хүнд гэ мтэл бэ ртлээс зай лсхийхэд тусална: Хадан цохио эсвэл модыг цохих замаар уналтаа хэсэг болгон хувааh хэрэгтэй. Толгойгоо гараараа түгжиж хамгаалаарай. Өвдгөө бага зэрэг бөхийлгөн хөл дээрээ газардах хэрэгтэй. Нуруун дээрээ унахаас сэргийлээрэй.

3. Аянга цохих

Гадуур байхдаа биеийнхээ мэдрэмжинд анхаарлаа хандуулаарай. Аянга цохиж эхлэхээс өмнө биеийнхээ үс босч байгааг мэдрэх хэрэгтэй. Таны арьс цо чирдож магадгүй бөгөөд та шуугиан эсвэл товших чимээг сонсох болно. Аль болох нам дор байхыг хичээ, гэхдээ хэзээ ч хэвтэхгүй.

Сонсголын алдагдлыг багасгахын тулд гараа чихнийхээ дээр тавь. Хөлийнхөө өсгийг хооронд нь холбоорой, ингэснээр биеийн чинь оронд нэг хөлөөрөө нөгөө хөлөөрөө цахилгаан гарч болно.

4. Цөл газар

Өдрийн турш бүү хөдөл. Бие дэх усаа хэмнэхийн тулд холын зайд аялах сэрүүн шөнийг сонгоорой. Өдрийн турш сүүдэрт байгаарай. Та олж болох ямар ч төрлийн материалаар хоргодох байр хийж болно. Тусламжийн дохио илгээх. Өдөр нь утаа, шөнийн цагаар гэрэл үүсгэх хэрэгтэй. Усны эх үүсвэр олох хэрэгтэй.

Амьтан, шувууг дагаж, хамгийн ногоон ургамлыг олж, хатуу, сүвэрхэг биш чулуулгийн налууг хайж олох хэрэгтэй. Хэрэв та ядарч туйлдсан бол цааш алхах хэрэггүй, харин ганц хоёр балга ус ууж (хэрэв байгаа бол) амраарай. Нуруутай ургамлаас хол бай. Та өөрийгөө гэ мтээж, ха лдвар авч болно.

5. Ойд 

Юуны өмнө ус хайх хэрэгтэй. Хэрэв уулс байгаа бол хадан цохионы мухарт ус хай. Модон дээр авирах шоргоолжийг дагаж яв. Хэрэв та модон дээр шоргоолж байгааг харвал тэд модны доторх чийгийн эх үүсвэрийг олох магадлалтай. Хэрэв та үүнийг олсон бол усыг шууд амандаа шахаж ав.

Гал асаах. Навч, том, жижиг мөчир шиг жижиг, хуурай материалыг олоорой. Хавтгай мод ашиглаж, жижиг ховилыг голд нь хусаарай. Өөр нэг салаагаар та гал гарах хүртэл төвийг үрж эхэл. Тусламжийн дохиог илгээхдээ гал, утаа ашиглаарай.

6. Усанд жи вэх

Нэг багц ном аваарай. Тэд хүнд байх ёсгүй. Шалан дээр хэвтээд эдгээр номнуудыг гэдсэн дээрээ тавиарай. Аажмаар амьсгалаа аваарай. Номууд зөв амьсгалах шинж тэмдэг болж дээшлэх ёстой. Амьсгаагаа удаанаар гарга. Номууд доошоо буух ёстой. Энэ дасгалыг хэд хэдэн удаа хий.

Та сэлж байхдаа амьсгалаа барьж үзээрэй. 400 метрт сэлж байхдаа амьсгаагаа даралгүйгээр эхлээд биеэ халаа. 10 метрийн 25 метрийн чөлөөт сэлэлтийг амьсгалгүйгээр хий. Сетүүдийн хооронд 15-30 секундын завсарлага ав.

Булчингийн цо чролд орсон үедээ дараахь зүйлийг хий. Шингэн алдалт нь таталт өгч болзошгүй тул усанд сэлэхээсээ өмнө хангалттай хэмжээний ус ууж байгаарай. Нуруун дээрээ хэвтээд хөвж эхлэхийг хичээ. Хөлийнхөө доод хэсэгт эсвэл хөлнийхөө маш нягт хэсэгт массаж хий.

7. Хөл гараа хө лдөөх

Уух зүйлээ дулаан байлгаарай, хөнжил нөмрөөд хө лдсөн хэсгийг 101°F – 104°F хооронд усанд байлгаад арьсаа ягаан болтлоо шингээнэ. Арьс ягаан болсны дараа маш зөөлөн хатааж, боолтоор боож өгнө. Хэрэв тэд гэ мтсэн бол боолт эсвэл хөвөн бөмбөлгийг хуруу эсвэл хурууныхаа завсар байрлуулна. Эмнэлэгт хандах хэрэгтэй.

8. Тэмээн хяруулын дай ралт

Тэмээн хяруулын до втолгооноос гарах хамгийн найдвартай арга бол халхавч юм. Тэмээн хяруул маш хурдан байдаг тул үүнээс хол зугтахыг бүү хичээ. Хэрэв та нөмрөг авч чадахгүй бол модонд авир. Хэрэв бүрхэвч байхгүй эсвэл модгүй бол үхс эн мэт болж тоглоорой. Нүүрээ доошоо дарж хэвтээд толгой, хүзүүгээ гараараа таглаарай.

ХАРИУ ҮЛДЭЭХ

Сэтгэгдэл оруулна уу!
Энд нэрээ оруулна уу