Сайн унтах болон нойргүйдэлтэй холбоотой нийтлэг 10 буруу ойлголт

0
570

Хэрэв та оройн цагаар аяга кофе уувал энэ нь таны нойронд нөлөөлөхгүй. Үгүй ээ, энэ бол цуу яриа биш, харин шинжлэх ухааны үндэслэлтэй зүйл юм. Бид сайн унтах, нойргүйдэх талаар янз бүрийн хэвшмэл ойлголтуудыг сонссон байх, гэхдээ ихэнх нь худлаа. Бид ерөнхий нойргүйдлийн талаархи 10 цуу яриа, баримтыг шалгаж, сурч мэдсэн зүйлээ та бүхэнтэй хуваалцахыг хүссэн юм.

Төөрөгдөл 1: Сэтгэл гу тралд орсон үед илүү их унтах нь үргэлж дээр байдаг

Сэтгэлийн хя мралд ороод унтах нь тустай гэж хүн нэг бүр сонссон байх, гэхдээ эрдэмтэд “туйлын парадоксик нойргүйдэл” хэмээх маш сониуч зүйлийг олж мэджээ. Энэ нь харьцангуй эмчилгээ болсон бөгөөд ямар нэгэн байдлаар хүнд сэтгэлийн хя мралтай хүмүүс дор хаяж нэг шөнө сэрүүн байвал энэ нь эдгэрэхэд хүргэж болзошгүй юм.

Магадгүй энэ нь идэвхгүй биологийн цагаас болж болох юм, гэхдээ үүний дараа хүн илүү сайн мэдэрч, унтахтай холбоотой асуудал гардаггүй.

Төөрөгдөл 2: Таны бие бага нойронд дасдаг

Хэрэв та энэ дүрмийг дагаж мөрдвөл цагийн хуваариа эргэн харах цаг болсон байх. Хэрэв та хэдэн цагаар унтах цагийг хасвал өдрийн цагаар илүү нойрмог байх болно. Өдрийн залхуурал, нойрмог байдал нь хэдэн сарын турш хангалттай унтахгүйгээр тогтворжиж магадгүй ч таны бие, тархи бага унтахдаа дасаж чаддаггүй тул үр дүнтэй ажиллахгүй.

Мэргэжилтнүүд шөнийн цагаар 7-9 цагийн хооронд унтахыг зөвлөж байгаа бөгөөд унтах хамгийн тохиромжтой цаг бол 20.00 цагаас шөнө дунд хүртэл байхыг зөвлөж байна.

Төөрөгдөл 3: Шөнийн цагаар хэт их хөдөлгөөнтэй байх нь нойр муутай байгаагийн шинж юм

Хэрэв та шөнийн цагаар бие махбодийн бага зэргийн, өөрийн эрхгүй хөдөлгөөнд орвол эрүүл унтах болно. Та заримдаа хөлөө хөдөлгөчих вий гэж санаа зовох хэрэггүй, гэхдээ хэвийн бус зарим тохиолдол байдаг, жишээлбэл дараах байдалтай байна.

  • Хэрэв таны хөдөлгөөн удаан эсвэл хурдан бол
  • Хэрэв та нойрондоо явдаг бол
  • Хэрэв та шөнийн цагаар тү рэмгий авирлавал
  • Хэрэв үүнээс болж шөнийн цагаар сэрдэг бол
  • Хэрэв та унтаж байхдаа шүдээ хавирдаг бол

Төөрөгдөл 4: Нойргүйдэл нь ихэвчлэн таны сэтгэцийн байдлаас болдог

Тиймээ, нойргүйдэл нь таны сэтгэлзүйн байдал, стрессээс үүдэлтэй байж болох ч үүнээс гадна бие махбодийн нөхцөл байдал үүнд хүргэж болзошгүй юм. Нойргүйдэлтэй эмэгтэйчүүдэд зү рх су дасны эм гэг, цу с ха рвалт, хэт та ргалалт үүсэх эрсдэл эрэгтэйчүүдээс өндөр байдаг гэж тэмдэглэсэн.

Түүнчлэн тайван бус хөлний синдром, дааврын өөрчлөлт, ба мбай бу лчирхайн эм гэг, мэдрэлийн эм гэг зэрэг нь нойргүй хонох шалтгаан болдог. Нэмж дурдахад, эмэгтэйчүүд са рын тэ мдгийн мөчлөг, цэ вэршилттэй холбоотой унтах эм гэгийг мэдэрч болохыг судлаачид ажигласан байна.

Төөрөгдөл 5: Шөнөдөө 20 минут босох нь 20 минутын нойргүйдлээ алдаж байгаа гэсэн үг юм

Заримдаа шөнийн цагаар нэгээс хоёр удаа сэрээд эргээд унтахад бэрхшээлтэй байдаг. Зарим хүмүүс орондоо хэвтэхийг илүүд үздэг бөгөөд өөрсдийгөө хүчээр амраахыг хичээдэг боловч зүгээр л өглөө таагүй мэдрэмжтэй сэрдэг. Энэ тохиолдолд орноосоо босоод 15-20 минутын турш тайвшруулах зүйл хийх нь дээр. Энэ үед уснаас өөр зүйл уухгүй байх, ямар нэгэн төхөөрөмж ашиглахгүй байх нь чухал юм.

Төөрөгдөл 6: Та өдөр бүр нэг цагт унтаж, сэрэх хэрэгтэй

Мэдээжийн хэрэг, унтах хуваарь чухал боловч мэргэжилтнүүд таны сэрүүн байх цаг хугацааны талаар илүү их санаа зовдог. Зөвхөн долоо хоногт төдийгүй амралтын өдрүүдэд орноосоо ойролцоогоор нэгэн зэрэг босох нь чухал юм. Түүнчлэн, өглөө эрт сэрэх хэрэгтэй гэсэн зүйл байхгүй. Бие бүр өөр өөр байдаг тул таны унтах хуваарь бусад хүмүүсийнхээс өөр байж болно.

Төөрөгдөл 7: Нойргүйдэл бол зүгээр л унтахад хэцүү хэсэг юм

Ихэнхдээ унтахтай холбоотой бэрхшээлүүд нь нойргүйдэлтэй холбоотой байдаг. Гэсэн хэдий ч энэхүү эм гэг нь бусад шинж тэмдгүүдээр тодорхойлогддог. Үүнд байнга сэрэх, хэт эрт сэрэх, дахин унтаж чадахгүй байх, өглөө сэрүүн мэдрэмжгүй байх зэрэг орно. Хэрэв эдгээр шинж тэмдгүүд танд байнга тохиолддог бол мэргэжлийн анхаарал хандуулах нь дээр.

Төөрөгдөл 8: Орой уусан кофе таны нойронд үргэлж нөлөөлдөг

Судалгаанаас харахад унтахаасаа өмнө 4 цагийн дотор кофеин хэрэглэх нь нойрны чанарт ямар ч холбоогүй болох нь нотлогдсон тул кофенд дурлагчид тайвширдаг. Гэсэн хэдий ч та кофе нь тэсвэрлэх чадвар багатай тул тунгаа зохих хэмжээгээр богиносгох шаардлагатай болно.

Төөрөгдөл 9: Хэрэв та долоо хоногт шөнө унтаж чадахгүй бол амралтын өдрүүдэд илүү их унтаарай

Долоо хоногийн турш хангалттай унтаж амрахгүй бол та үүнийг амралтын өдрүүдэд нөхөж болно. Энэ нь зөвхөн нойрны цо чмог дутагдалд үр дүнтэй гэж эмч нар хэлж байна. Хэрэв та үүнийг байнга хийвэл таны тархи, бие махбодид сайнаар нөлөөлдөг гэсэн нотолгоо байхгүй. Өдөр бүр сэрэх цагийг засах нь дээр.

Төөрөгдөл 10: Хүүхдүүд нойргүйддэггүй

Тийм ээ, хүүхдүүд нойргүйдэлд автдаг. Үүний шалтгаан нь насанд хүрэгчдийнхтэй ижил байдаг. Энэ нь эрүүл мэндийн байдал эсвэл сэтгэл хөдлөлийн хүчин зүйлээс шалтгаалж болно. Таны хүүхэд нойргүйдэх шинж тэмдэг илэрдэг:

Тэд яда ргаа байнга мэдэрдэг. Тэд унтахаас зай лсхийхийн тулд шалтаг хэлдэг. Унтахын тулд удаан хугацаа шаардагдана. Тэд орноосоо босоод юм асуусаар л байдаг. Тэд ихэвчлэн шөнийн турш сэрдэг. Тэд өглөө орноосоо босох гэж зо вдог. Тэд өдрөөс өдөрт янз бүрийн цагт унтдаг.

ХАРИУ ҮЛДЭЭХ

Сэтгэгдэл оруулна уу!
Энд нэрээ оруулна уу